Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Delegacja LO Kamienica Polska w Hiszpanii

Rozmiar tekstu

A

W dniach 22-29 kwietnia 2017r. kolejna grupa składająca się z czworga uczniów naszego Liceum oraz dwojga nauczycieli wzięła udział w kolejnym spotkaniu zagranicznym, wynikającym z realizacji projektu Erasmus Plus „Innovative Generation”.

Tym razem reprezentanci wszystkich pięciu państw uczestniczących w projekcie, czyli uczniowie i nauczyciele z Belgii, Hiszpanii, Litwy, Polski i Włoch spotkali się
w miejscowości Rincon de la Victoria w Hiszpanii. Miejscowość ta to popularny kurort turystyczny w słonecznej Andaluzji, położony 15 km. od Malagi.

Od pierwszych chwil pobytu poczuliśmy się radośni i pełni energii. Sprawiły to
z pewnością piękna plaża, morze, bagata roślinność oraz warunki pogodowe całkowicie odmienne od tych które panowały w Polsce, a także gościnność
i serdeczność naszych gospodarzy. Po zakwaterowaniu w hotelu zostaliśmy zaproszeni na obiad do jednej z licznych restauracji przy plaży, serwującej ryby

Gospodarze przygotowali nam niezmiernie atrakcyjny program pobytu, wiele ciekawych wycieczek, aktywności sportowych i tanecznych oraz zajęć edukacyjnych. Najdłuższą wycieczką był całodniowy wyjazd do Granady, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić najważniejszy zabytek w Hiszpanii – Alhambrę, czyli warowny arabski kompleks pałacowy, zawierający przepiękne ogrody. Szczególny zachwyt wzbudził w nas Pałac Nasrydów, zbudowany w latach 1232 – 1273, który jest największym tak dobrze zachowanym pałacem arabskim na świecie. Zwiedziliśmy również pobliskie miasto Malaga, gdzie urodził się i spędził dzieciństwo Pablo Picasso. Zwiedzanie muzeum miało formę warsztatów, podczas których nie tylko podziwialiśmy najwspanialsze dzieła tego artysty, znajdujące się w muzeum, ale także wzieliśmy udział w dyskusji dotyczącej interpretacji jego dzieł.

Byliśmy także w jednym z najpiękniejszych miast w Andaluzji - Rondzie, gdzie znajduje się szczególne miejsce dla miłośników korridy - arena walk byków, mogąca pomieścić około 5 tys. widzów. Obecnie takie walki można zobaczyć tylko we wrześniu, lub z okazji świąt narodowych.

Nie zabrakło również zajęć sportowych. Część naszej grupy wzięła udział w spływie kajakowym na plaży Burriana Beach, gdzie istnieją doskonałe warunki do uprawiania sportów wodnych, takich jak: narciarstwo wodne, nurkowanie z akwalungiem, pływanie z wiosłem na desce (paddle surfing). Mieliśmy także okazję wzięcia udziału w warsztatach tradycyjnego tańca hiszpańskiego Flamenco.

Ciekawe były dla nas zajęcia w szkole naszych hiszpańskich kolegów. Braliśmy udział w warsztatach informatycznych, podczas których w grupach ćwiczyliśmy jak samemu zrobić kabel sieciowy,  skonfigurować bezprzewodowy punkt dostępu czy złamać hasło internetowe.

Ważnym wydarzeniem naszego pobytu był udział w Festiwalu Nauki, który odbywa się corocznie na placu szkolnym. Festiwal ten jest doniosłym wydarzeniem w życiu szkoły, na który zaproszone są szkoły z całej Hiszpanii, prezentujące różnorodne wynalazki techniczne i eksperymenty naukowe. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się pojazd – amfibia sterowany smartfonem, zaprezentowany przez uczniów z Madrytu. Nasza szkoła również miała swoje stoisko na którym można było przeprowadzić doświadczenia związane z układem oddechowym człowieka, min. zmierzyć pojemność oddechową płuc.

Wizyta w Hiszpanii dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń. Byliśmy oczarowani pięknymi krajobrazami, plażami z krystaliczną wodą ale przede wszystkim gościnnością jaką okazywali nam nasi hiszpańscy partnerzy. Świetne warunki pogodowe, wspólnie spędzany czas oraz wycieczki sprawiły, że wszyscy uczestnicy projektu integrowali się oraz nawiązywali nieformalne kontakty.

Do obejrzenia zdjęć oraz innych materiałów z wymiany zapraszamy na stronę Facebooka Erasmus - Innovative Generation oraz pod adres: https://prezi.com/p/5mol431tzbi2/

Terminy następnych wizyt to: 8-14. X. 2017 (Litwa), 18-24. III. 2018 (Polska), 20-26. V. 2018 (Włochy).

Urszula Rajczyk

lokp.pl

Galeria

Logo: Logo serwisu.

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w podanej wersji językowej.

Uruchom

Wstrzymaj

Przewiń animację o jedno pole w lewo.

Przewiń animację o jedno pole w prawo.